THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Thursday, October 8, 2009

Jalan Pembunuh

Angin yang sejuk bertiup ke arahku. Dinginnya... Adakah ini jalan pembunuh-pembunuh? Arah yang aku langkah, nampaknya sunyi dan gelap... Entah apa yang aku terjadi di hujung jalan ini... Entah apa yang aku akan jumpa...

Pembunuh! Awak seorang pembunuh! Pembunuh! Pembunuh! Awak bunuh seluruh keluarga awak! Pembunuh! Pembunuh!
"Bukan!!! Aku bukan pembunuh!!! Aku bukan pembunuh!!!" Aku berjerit-jerit sehingga paru-paruku susah nak bernafas. Setiap hari, setiap minit, setiap saat, sebuah suara yang kecil akan berbisik "pembunuh", takut dulu-dulunya aku. Awak takkan faham, perasaan yang dipanggil sebagai "pembunuh", perasaan yang dikelilingi kegelapan, perasaan kesunyian yang membebankan, awak tak mungkin faham. Perasaan ini, sebuah perasaan yang boleh menyebabkan seseorang membunuh dengan keras hati. Awak takkan faham, berapa takutnya aku... Darah tidak boleh dicuci dengan sabun... Darah akan sentiasa meninggalkan sebuah tanda, sebuah tanda yang berkata, "pembunuh"...

Letihnya jalan ini yang aku langkah... Jalan ini panjang dan kejam, gelap dan dingin, bahaya dan menakutkan... Siapakah yang aku akan berjumpa apabila sampai ke hujung jalan ini? Adakah aku akan hidup cukup panjang untuk mengetahui apa yang menunggaku di hujung jalan itu? Jalan yang disumpah dengan jampi-jampi pelik, jalan yang dikenali sebagai, "Jalan Pembunuh"




*Gambar-gambar diambil dari Google

3 comments:

  1. hmm... pada dulu-dulunya selalu mati mati mati, sekarang bunuh bunuh bunuh... saya rasa saya ada masalah mental...

    ReplyDelete
  2. kamu sangat suka akan mati mati mati...Bolehkah kamu jangan sering mati mati mati atau bunuh bunuh bunuh?Nanti kamu akan gila...Cubalah tulis karangan yang tajuk lain...

    ReplyDelete
  3. saya tersalah tulis, itu "hari" bukan "hair"

    ReplyDelete